چگونه از کمردرد پیشگیری کنیم؟

109 بازدید

مطالب مرتبط

با تقویت کردن عضلات کمر بوسیله ورزش کردن و اجتناب از انجام فعالیت‌هایی که موجب آسیب زدن به کمر می‌شوند می‌توانید از بروز کمر درد جلوگیری کنید.he1245

اقدامات زیر به پیشگیری از کمر درد کمک می‌کند:

– بدن را در وضعیت مناسبی قرار دهید
– به یک طرف بخوابید یا اگر می‌توانید بالشی زیر زانوهایتان قرار دهید.
– مرتبا ورزش کنید ولی قبل و بعد از ورزش تمرینات کششی انجام دهید.
– برای تقویت عضلات شکمی‌که از کمرتان پشتیبانی می‌کنند حرکات مخصوص شکم را انجام دهید. برای تقویت کمر مرتبا پیاده روی و شنا کنید.
– برای بلند کردن اجسام همیشه بنشینید و با استفاده از مفصل ران و پاها آنها را به سمت بالا حرکت دهید. بلند کردن، چرخاندن و خم شدن را همزمان انجام ندهید.
– از نشستن و ایستادن به مدت طولانی بپرهیزید.
– از کفش‌های نرم و تخت با پاشنه کمتر از 4سانتی‌متر استفاده کنید.
برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان به اندازه کافی هر روز کلسیم و ویتامین دی مصرف کنید. هر روز ورزش کنید. سیگار نکشید و مصرف الکل را کمتر کنید. اگر یائسه هستنید باید در مورد انجام تست پوکی استخوان و داروهایی که به پیشگیری یا جلوگیری از عود آن کمک می‌کند با پزشک خود مشورت کنید.

منبع:

www.Webmed.com

ارسال دیدگاه